Mensagens recentes

1
Amanha o voo Lufthansa de MUC e o A346 D-AIHF ETD 12:55

Saudações
2
TAP / Re: Ponte Aérea LIS-OPO (TAP Express)
« Última mensagem por iloper em Hoje às 17:25:54 »
Parece que nem os Embraer servem...

http://www.aeroin.net/tap-express-avioes-maiores/

O brasileiro e presidente da TAP Air Portugal, Antonoaldo Neves, disse ao governo português que a empresa pode se ver obrigada a aumentar a capacidade da sua subsidiária regional para suprir a falta de infraestrutura no Aeroporto de Lisboa.
3
Aeromodelismo/Coleccionismo / Re: Modelos para venda! Escalas 1:400 e 1:500
« Última mensagem por Peterz_pt em Hoje às 17:25:20 »
Deixo lista actualizada!
4
Aviação Comercial / Brussels Airlines
« Última mensagem por msilva em Hoje às 17:10:43 »
"As of next year, the airline adds 3 extra flights per week to Banjul (Gambia) and will operate 3 out of the 7 weekly frequencies to Dakar (Senegal) as a direct flight, without a stop in another African airport. At the same time, the airline ceases its operations to and from Mumbai, but continues to offer its customers smooth travel options via Frankfurt, Munich and Zurich with Lufthansa Group partners Lufthansa and SWISS.

After a network expansion of 26 short- and medium-haul destinations this summer, Brussels Airlines invests further in its African long-haul network in winter. The airline will service Banjul (The Gambia) daily instead of 4 times a week. From the 7 weekly flights to and from Dakar, 3 flights will become direct flights, without a stop in another African airport from 7 January onwards, creating more capacity on the flights on Tuesday, Thursday and Sunday.

Brussels Airlines' Mumbai flights, which were launched in March 2017, will be stopped on January 6 for economic reasons, as the route does not deliver the anticipated results. At the same time, passengers still have ample alternative travel options via Frankfurt, Munich and Zurich thanks to Lufthansa Group airlines Lufthansa and SWISS. The Mumbai flight capacity will be used to refocus on Africa, the core intercontinental business of Brussels Airlines.

Customers who had booked flights to or from Mumbai after 6 January are being contacted by Brussels Airlines and are offered alternative travel solutions to get to their final destination.

On the short-haul network, Brussels Airlines adds two new destinations: as from October Kiev (Ukraine) will be served 4 times a week and as of February a 3-weekly service to Wroclaw (Poland) will be launched. Furthermore the airline adds additional frequencies to existing destinations this winter season, including Alicante, Billund, Bordeaux, Faro, Geneva, Lisbon, Malaga and Tel Aviv.

Brussels Airlines is also making a significant investment this winter in its long-haul product and overall on board experience by gradually renewing the cabins of its ten Airbus A330 aircraft, launching a brand new Business Class, a renewed Economy Class and for the first time a Premium Economy Class in a separate cabin. The first refurbished aircraft will be ready in December.

New destinations starting in Winter 2018-2019:

Kiev 4x/week (as of October 2018) - all-year destination

Wroclaw 3x/week (as of Feb 2019) - all-year destination

Additional frequencies as from Winter Season (starting on 29 October)

Short Haul

Alicante +1/week

Billund +2/week

Bordeaux +1/week

Faro +1/week

Geneva +1/week

Lisbon +1/week

Long Haul (changes effective as from 7 January)

Banjul +3/week (daily service)

Dakar: remains daily service but 3 times direct

Wencke Lemmes - Brussels Airlines

Kim Daenen - Brussels Airlines

Maaike Andries - Brussels Airlines"
5
Formação / Re: Tópico das dúvidas III - Controladores de Tráfego Aéreo
« Última mensagem por eascensao em Hoje às 15:50:50 »
Aos Controladores de Tráfego Aéreo é exigida uma proficiência mínima em Inglês para comunicações aeronáuticas (" English Language Proficiency for Aeronautical Communication - ELPAC"). Esta é determinada por um teste e em função do resultado é atribuído um nível que determina a periodicidade com que o mesmo deve ser repetido.

Para testar/avaliar os candidatos a Controlador de Tráfego Aéreo foi desenvolvida uma ferramenta ou um teste ("First European Air traffic controller Selection Test - FEAST") que compreende mais do que uma fase e onde é avaliada a patidão dos candidatos.

Mais informações sobre um e outro, incluindo Testes Exemplo, podem ser encontrados na Internet através de uma breve pesquisa por ELPAC ou FEAST e, ainda, em :

https://www.eurocontrol.int/services/english-language-proficiency-aeronautical-communication-elpac

http://feast-info.eurocontrol.int/

Espero que ajude
6
Formação / Re: Tópico das dúvidas III - Controladores de Tráfego Aéreo
« Última mensagem por nexp em Hoje às 15:34:55 »
Tens um pouco de inglês na prova inicial FEAST.
A fase da prova de inglês é uma entrevista.

Isto do que sei, não garanto que ainda seja assim.
7
TAP / Re: TAP (& emprestados) frota WB - Movimento quotidiano
« Última mensagem por Mariovieira em Hoje às 15:26:13 »
19.09.2018

CS-TOA @ GRU (arrived from LIS on TP 087)
CS-TOB @ LIS (arrived from LAD on TP 288 from 18.09)*
CS-TOC TP 089 LIS-GRU
CS-TOD @ LIS (arrived from GIG on TP 070)
CS-TOE TP 223 LIS-MIA
CS-TOF TP 073 LIS-GIG
CS-TOG TP 081 OPO-GRU
CS-TOH @ LIS, assigned TP 022 LIS-SSA
CS-TOI TP 014 REC-LIS
CS-TOK @ LIS, assigned TP 035 LIS-FOR
CS-TOL @ GIG, assigned TP 074 GIG-LIS
CS-TOM TP 201 LIS-EWR
CS-TON @ LIS (arrived from JFK on TP 208)
CS-TOO @ LIS, assigned TP 087 LIS-GRU
CS-TOP TP 117 LIS-POA
CS-TOQ TP 217 LIS-BOS
CS-TOR @ LIS, assigned TP 075 LIS-GIG
CS-TOU @ LIS (arrived from CNF on TP 104)
CS-TOV TP 059 LIS-BSB
CS-TOW TP 103 LIS-CNF
CS-TOX @ LIS (arrived from YYZon TP 262)

Short term lease

CS-TQY (HFY) TP 288 LAD-LIS
9H-SOL (HFY) @ LIS (arrived from REC on TP 012)
CS-TKS (MMZ) @ LIS (arrived from CCS on TP 2612)

Note ;
* CS-TOB, assigned TP 9506/TP 9505 (test flights)

Info Valid: 15h09
8
TAP / Re: TAP - Novidades Frota
« Última mensagem por Mariovieira em Hoje às 15:15:48 »
O Bolachinha da TAP (CS-TUC) a dar sinal de vida no FR (deve ser algum teste estático). O Callsign é elucidativo

https://www.flightradar24.com/AIB1850/1deb9bbb


O que me deixou mais curioso é o facto de estar num cantinho só dele
9
Formação / Re: Tópico das dúvidas III - Controladores de Tráfego Aéreo
« Última mensagem por Sarrolho44 em Hoje às 14:27:46 »
Boa tarde. Tenho duas questões relacionadas com a prova de Inglês pertencente ao processo de seleção da NAV.

Em que consiste a prova? É uma entrevista, um teste escrito?
Quanto tempo demora, desde o fecho das candidaturas, até à prova de Inglês? Isto tendo em conta que as candidaturas fecham no final de Outubro e eu consigo passar as fases todas até à prova de Inglês.

Desde já agradeço, cumprimentos
10
HiFly / Re: Airbus A380 na HiFly
« Última mensagem por ClearedForTakeOff em Hoje às 13:10:35 »
Interessante a Air Austral não aproveitar estes voos para vender 1ª Classe

Teriam de dar serviço de primeira classe também (refeição, lounges)

Tópicos populares

Últimos tópicos ativos

Goste da nossa página no Facebook

Procurar

Total 58+55=113 ms, db 0 ms, php 113 ms