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Resumo do Tópico

Enviado por: picarote
« em: 18 de Setembro 2020, 09:00:47 »

" The analysis was based on the assumption that only one out of 100 pilots would fail to react properly to uncommanded MCAS activation resulting in Stabilizer Trim Runaway.1241 This seems to be a gross over estimation that predicted 99 out of every 100 pilots would correctly respond to this scenario, given the fact that one of Boeing’s own test pilots failed to respond quickly enough in a simulator test. It seems the number of potential future accidents without a fix to MCAS may have been much higher than these predictions assumed."

Do relatório acima, pg.210
Enviado por: CS-TUK
« em: 17 de Setembro 2020, 23:08:17 »

Nada simpático para ninguém... Vamos ver no que esta história dá somada ao Covídico...
Enviado por: toto1100
« em: 16 de Setembro 2020, 11:04:44 »

Relatorio final do Congresso norte-americanos sobre o MAX e as falhas da Boeing e da FAA ja foi publicado. Nao é bonito para nenhuma entidade: https://www.washingtonpost.com/local/trafficandcommuting/boeing-737-max-crashes-were-horrific-culmination-of-errors-investigators-say/2020/09/16/72e5d226-f761-11ea-89e3-4b9efa36dc64_story.html
Enviado por: eascensao
« em: 15 de Setembro 2020, 22:06:11 »

Não sobrevoou nem o território nem sequer as águas territoriais ...
Enviado por: nunopinheiro
« em: 15 de Setembro 2020, 17:15:27 »

Já estou a ver.

Avião não certificado atravessa espaço aéreo português.

População portuguesa em risco.
Enviado por: toto1100
« em: 15 de Setembro 2020, 16:59:49 »

E ninguem avisa o Correio da Manha?
Enviado por: eascensao
« em: 15 de Setembro 2020, 16:57:04 »

Entretanto, hoje, passou um por espaço aéreo nacional um Boeing 737-800 Max da TUI (posicionado de Tenerife Sul para Málaga).
Enviado por: toto1100
« em: 12 de Agosto 2020, 11:36:12 »

Ja foram cancelados oficialmente 416 MAX, e a Boeing considera que mais 448 nao serao entregue. O total é assim de 864: https://www.aerotime.aero/valius.venckunas/25641-cancellations-persit-as-737-max-ungrounding-nears
Enviado por: toto1100
« em: 04 de Agosto 2020, 09:02:33 »

Tal como eu disse ja em Julho :)
Enviado por: sdo
« em: 04 de Agosto 2020, 09:01:46 »

É uma proposta de AD ainda. Vai estar 45 dias em consulta portanto deverão ser pelo menos 2-3 meses até ser publicada a final.
Enviado por: toto1100
« em: 04 de Agosto 2020, 08:54:24 »

Nos proximos tempos tambem vai estar em consulta publica a AD para permitir a re-certificacao dos bichos: https://www.faa.gov/news/updates/?newsId=93206&omniRss=news_updatesAoc&cid=101_N_U

E já há AD para recertificar o MAX! Aqui: https://www.faa.gov/news/media/attachments/19_035n-R3-8-3-20.pdf

Um sumario:

Citação
The NPRM’s proposed changes, meanwhile, are designed to address issues surrounding aircraft controllability. The agency pointed to flight data recording indications that “if a single erroneously high AoA sensor input is received by the flight control system, the…MCAS can command repeated airplane nose-down trim of the horizontal stabilizer.” This condition could impede aircraft control and lead to “excessive airplane nose-down attitude, significant altitude loss, and impact with terrain, the FAA said.

Specifically, the NPRM would require updating flight control software with new control laws to prevent erroneous MCAS activation; incorporating new and revised flight crew procedures in the airplane flight manual to ensure the flight crew can recognize and respond to erroneous stabilizer movement; installing new Max display system software to ensure the pilots are alerted if the aircraft’s AoA sensors disagree by a certain amount and indicate a potential failure; and changing the horizontal stabilizer trim wire routing installations to bring them into compliance with the agency’s latest standards.

In addition, it would require operators to complete an AoA sensor system test and perform an operational readiness flight before returning each airplane to service. The NPRM further directs operators to incorporate more restrictive provisions in the FAA-approved minimum equipment list surrounding the dispatch of the aircraft with certain inoperative equipment.

Daqui: https://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2020-08-03/faa-proposes-design-changes-service-return-max
Enviado por: SPCM
« em: 25 de Julho 2020, 21:04:30 »




para o 737NG
Enviado por: SPCM
« em: 23 de Julho 2020, 09:26:39 »

Em Outubro o 737 Max poderá ser certificado pela FAA

Enviado por: SPCM
« em: 22 de Julho 2020, 20:05:36 »

SPCM e não os LEAP da para os Airbus?


os motores da boeing são Leap1 B os da airbus são Laep 1 A tem configurações diferentes , podem ter sistemas de combustíveis diferentes
Enviado por: toto1100
« em: 22 de Julho 2020, 19:39:14 »

Como se pode ver pelas datas, a noticia da FAA que eu pus é de ontem. O video é mais antigo.
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