toto1100

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Como se falou disso outro dia no topico do novo aeroporto de Lisboa, aqui fica uma noticia sobre os planos da Easyjet. Notar as aspas no titulo.


EasyJet outlines 'progress' on electric jet


Citação
"Progress has been made" by EasyJet's US partner Wright Electric toward developing an electric passenger airliner capable of flying up to 270nm (500km), the UK budget carrier has declared.

Wright Electric has applied for a patent of a "novel motor design" to power an "EasyJet-sized" electric airliner, says the airline, without providing detail of the architecture being proposed.

"[The] development suggests that the transition towards an all-electric commercial passenger jet capable of flying passengers across EasyJet's UK and European network is in sight," it adds.

The aircraft will be designed by Darold Cummings, an engineer and consultant who has previously worked for Boeing and the US Department of Defense.

Wright Electric is making preparations to perform a first flight of a nine-seat electric aircraft in 2019.

Previously, the Los Angeles-based start-up completed flight tests with a two-seat electric aircraft, built in co-operation with Spain's Axter Aerospace, a specialist in hybrid-powered light aircraft.

Noting that a range of 270nm is targeted for the electric airliner, EasyJet chief executive Johan Lundgren states that the airline's route between London and Amsterdam "could become the first electric flyway".

Lundgren believes "it is important to our customers that we operate sustainably", and that "technological advancements in electric flying are truly exciting, and it is moving fast".

He adds: "We can now foresee a future that is not exclusively dependent on jet fuel."

EasyJet became a partner with Wright Electric in 2017. The US company's chief executive Jeffrey Engler said during an EasyJet-hosted innovation event last year that the electric airliner would fly by 2027.

Daqui: https://www.flightglobal.com/news/articles/easyjet-outlines-progress-on-electric-jet-453088/

nunopinheiro

  • Mensagens: 3039
270nm e nem isso acredito honestamente, mesmo com enormes poupanças no peso, os motores elétricos ajudam bastante, o velho problema de densidade energética não tem solução a vista.
será que vão andar a hidrogeno com uma fuel cell ? Problema é o tramado do hidrogeno querer fugir pelos buracos entra as moléculas do seu recipiente. E o seu volume ser elevado. Mas é fazer as contas.


para interessados, mas daqui ate realidade ainda falta muito muito tempo, e por certo pelo meio teremos soluções hibridas

e mais informação sobre os problemas do hidrogeno.
« Última modificação: 30 de Outubro 2018, 11:07:44 por nunopinheiro »


toto1100

  • Mensagens: 2435
Pensei que a questao da fuga de hidrogenio fosse uma nao-questao nos tanques que se usam atualmente.

nunopinheiro

  • Mensagens: 3039
toto é sempre um problema, por isso é que nos foguetões não se usa hidrogeno para sitemas que tenham de funcionar passado muito tempo depois do lançamento apesar de ser o combustível de longe mais eficiente em termos de impulso especifico.
« Última modificação: 30 de Outubro 2018, 11:11:31 por nunopinheiro »


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